Gia Codrescu

despre comunicare, cunoastere, curaj

Markethink

Written By: fatacuportocale - Dec• 03•07

Am fost astazi la prima serie de conferinte Marketink si i-am ascultat pe:

Ramona Patrascanu, account manager la New Media, care ne-a vorbit despre povestea de dragoste dintre Marketing si New Media. Cu care nu prea sunt de acord pentru ca New Media este un instrument de care se poate folosi Marketingul. Si nici macar nu sunt feminista 🙂

A avut o prezentare romantata in care a venit cu 7 P in plus fata de cei 4 deja cunoscuti (Produs, Pret, Plasament, Promovare). Acestia sunt: Persoane, Proces, Pretestare, Personalizare, Participare, Peer2Peer si Predictie.

Astfel, sa fii atent la felul in care comunica angajatii tai, la procesul tehnologic care trebuie sa fie conform tuturor standardelor, la personalizarea produselor pentru ca oamenii sa le simta aproape si potrivite, la feed-back-ul pe care trebuie sa-l incurajezi, la dezbaterile pe care sa le generezi si la viitorul produsului tau. <Pretestarea din punctul meu de vedere nu prea are cauta printre celelalte>

Ideea principala ar fi ca Marketingul nu ar mai trebui sa se orienteze catre Advertising, ci catre New Media, sa nu te mai duci agresiv catre oameni, ci sa faci astfel incat sa vina ei la tine, sa le vorbesti ca de la aproape la aproape si sa le oferi produse personalizate.

Dragos Dehelean a vorbit apoi despre Marketingul Social, cu referire la responsabilitatea sociala corporatista. Companiile trebuie sa se implice pentru o cauza, sa fie prezente in viata sociala. Mai multe putem gasi aici.

Ionut Ciurea a incercat apoi sa ne trezeasca pentru ca deja eram obositi si sa ne vrajeasca un pic spunandu-ne ce este NLP-ul (NeuroLinguisticProgramming). Si nu spun “vrajeasca” intamplator, ci pentru ca o carte despre subiectul prezentat pe care ne-a recomandat-o a fost “The Structure of Magic” de Righard Bandler si John Grinder. Si a resuit – si sa ne trezeasca si sa ne vrajeasca pentru ca a folosit tehinici de NLP vorbind chiar despre NLP.

Spun ca este magie pentru ca te invata sa intelegi un om doar din observarea anumitor reactii. Lucru foarte util in afaceri, mai ales atunci cand se face o recrutare – pentru ca vrei sa lucrezi cu oameni care sa aiba deja abilitatile necesare job-ului pe care il ai de oferit, pentru ca vrei sa investesti in oameni care sa ramana apoi fideli o perioada indelungata de timp.

Internetul face lumea sa se invarta cu o viteza din ce in ce mai mare. Si asa el ne transforma. Iar pentru ca noi ne definim prin comunicare si aceasta suporta unele schimbari. Marketingul Conversational ne invita la a fi: umani, interactivi (sa raspundem cu proptitudine), amuzanti, iar mesajul nostru sa fie simplu, relevant, personalizat si unic.

Iar acum pentru ca toti cei de mai sus au vorbit intr-un fel sau altul de importanta personalizarii si unicitatii, va invit sa urmariti un spot care surprinde foarte bine aceste calitati, iar daca l-ati mai vazut, il puteti vedea acum din alta perspectiva. Un spot care m-a emotionat desi nu sunt fan Coca-Cola 🙂

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=DcCSa77mzWk]

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.