“Cu cincizeci şi două de figuri, jocul de cărţi obişnuit este în sine o învăţătură, o istorie. Mai întâi, cele patru culori semnifică cele patru domenii de mutaţii ale vieţii. Patru anotimpuri, patru emoţii, patru influenţe ale planetelor…
1. Inima: primăvara, afectivul, Venus.
2. Caroul: vara, călătoriile, Mercur.
3. Trefla: toamna, munca, Jupiter.
4. Pica: iarna, dificultăţile, Marte.
Cifrele şi personajele nu sunt alese la întâmplare. Toate înseamnă o etapă a existenţei umane. De aceea jocul de cărţi banal a fost folosit ca şi tarotul pentru ghicit. De exemplu, se pretinde că şasele de inimă înseamnă primirea unui cadou; cinciul de caro, ceartă cu o fiinţă dragă; regele de treflă, celebritatea; valetul de pică, trădarea unui prieten; asul de inimă, o perioadă de odihnă; dama de treflă, un noroc; şaptele de inimă, căsătorie. Toate jocurile, chiar şi cele mai simple, conţin ceva din înţelepciunea antică.”
Edmond Wells,
Enciclopedia cunoaşterii relative şi absolute, volumul III
Leave a Reply